Lekcja otwarta - język angielski
Scenariusz lekcji otwartej z języka angielskiego w klasie I b z wykorzystaniem TIK przeprowadzonej przez Renatę Hajduk dla nowo zatrudnionego nauczyciela w dniu 14.11.2019r.
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału „Toys”.
Cele zajęć:
- utrwalenie słownictwa związanego z zabawkami oraz przymiotnikami opisującymi zabawki;
- doskonalenie posługiwania się konstrukcją „Can I have a robot, please”, „Here you are”, „Thank you”;
- słuchanie, rozumienie i aktywne reagowanie na wydawane przez nauczyciela polecenia;
- kształtowanie wiary we własne możliwości językowe.
Przewidywane osiągnięcia uczniów:
Uczeń:
- rozumie, nazywa, czyta nazwy zabawek oraz przymiotniki opisujące zabawki;
- posługuje się konstrukcją „Can I have a robot, please”, „Here you are”, „Thank you”;
- słucha, rozumie i aktywnie reaguje na wydawane przez nauczyciela polecenia;
- wierzy we własne możliwości językowe.
Metody pracy:
- gry i zabawy językowe,
- metody oglądowe,
- metoda komunikacyjna,
- metody aktywizujące.
Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa
Środki dydaktyczne: multibook, minikarty obrazkowe, ćwiczenia „Bugs Team 1”.
Czas trwania: 45 min
Przebieg zajęć:
ROZPOCZĘCIE LEKCJI:
- Przywitanie uczniów: „Hello children”.
- Zabawa „Yes or No” – nauczyciel zgaduje nazwy zabawek, które pokazuje uczniom na mini kartach obrazkowych, uczniowie mówią No, jeśli n-l nie zgadł i Yes, jeśli odgadł. Po tym zamian ról – uczniowie zgadują, n-l mówi Yes or No.
- Zabawa – kupowanie zabawek (Can I have a …, please? Here you are. Thanks.) – wręczanie mini kart obrazkowych.
GŁÓWNE ZADANIA
- Utrwalenie nazw zabawek – (listen and find) – n-l na tablicy interaktywnej pokazuje uczniom obrazki zabawek. Uczniowie słuchają ścieżki dźwiękowej, odszukują właściwy obrazek i podają jego numer Say the number - number 3, etc.
- Dobieranie podpisów do obrazków – uczniowie na tablicy interaktywnej przy użyciu pióra dobierają angielskie wyrazy do obrazków i sprawdzają poprawność wykonanego zadania.
- Słuchanie i wskazywanie postaci – uczniowie słuchają ścieżki dźwiękowej i wskazują postać z historyjki obrazkowej, która wypowiada usłyszane zdanie.
- Słuchanie i poprawianie usłyszanych zdań – przypomnienie przymiotników opisujących zabawki z użyciem mini kart obrazkowych, następnie uczniowie słuchają zdania i poprawiają go zgodnie z rysunkiem, np. It’s small. No, it’s big.
- Oglądanie filmu i wykonywanie poleceń.
- utrwalenie wyrażeń Can I have a …, please. Here you are. Thanks.
- przypomnienie magicznego zaklęcia z historyjki obrazkowej, powtarzanie Oh, no! It’s a car. Can I have a bike, please?
- zabawa Yes or No – słuchanie zdań, potwierdzanie lub zaprzeczanie.
- Praca w ćwiczeniach (sprawdzanie wykonanej pracy na tablicy interaktywnej)
- przyklejanie naklejki z zabawką do odpowiedniego pudełka (zabawka musi spełniać określone kryterium, np., musi być duża lub stara, etc i pasować do pozostałych zabawek),
- wyszukiwanie zabawek na rysunku i kolorowanie.
ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ
- Podanie pracy domowej.
- Pożegnanie.
Prowadząca zajęcia: Renata Hajduk
Obserwująca zajęcia: Paulina Tomasik