KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Jak motywować i wspierać dzieci do nauki w domu?

 

  • Na początku  warto wyjaśnić dziecku, co spowodowało, że nauka w szkole przeniosła się do domu.
  • Warto  wyjaśnić dziecku, w jaki sposób zajęcia szkolne pomogą mu w życiu (czego nauczą się dzieci dzięki konkretnym zadaniom, podajmy sposoby wykorzystania wiedzy lub umiejętności poza szkołą).
  • Zapewnijmy dziecku pozytywne informacje zwrotne – to je wzmacnia
    i buduje ich samoocenę, a co za tym idzie – pewność siebie, która z kolei jest drogą do samorealizacji.
  • Zawsze wyraźnie mówmy dziecku, że w nie wierzymy („Wiem, że to potrafisz...”, „Wiem, że sobie poradzisz...”)
  • Nie bójmy się powiedzieć, że praca jest trudna, jednak unikajmy stwierdzeń typu: „Nie umiesz tego zrobić?! Przecież to takie proste!” – to demotywujące.
  • Pokazujmy dzieciom pozytywne przykłady, my też nie zawsze radziliśmy sobie ze wszystkimi lekcjami w szkole, możemy na przykład powiedzieć – „Ja też miałam/miałem trudności z matematyki, ale razem spróbujemy sobie poradzić z tym zadaniem”.
  • Nie wymagajmy zbyt dużo od dziecka, ta sytuacja jest przytłaczająca nie tylko dla nas, ale również dla dzieci, to nie czas na wygórowane wymagania.
  • Interesujmy się tym, jak czuje się dziecko, nie bójmy się zapytać, czy nie potrzebuje pomocy, a może wystarczy je przytulić?
  • Wystrzegajmy się porównywania dzieci i podawania za przykład rodzeństwa lub kolegów – każde z nich jest wyjątkowe, bo jest sobą!
  • Motywujmy nasze dzieci, powiedzmy im, że świetnie sobie radzą, że zrobiły coś bardzo dobrze.

Takie słowa z ust rodzica, uskrzydlają bardziej niż pozytywna ocena

Na podstawie zebranych materiałów

Alicja Łakomska – pedagog szkolny