Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jak motywować i wspierać dzieci do nauki w domu?

[.png, 266.92 kB]

 

  • Na początku  warto wyjaśnić dziecku, co spowodowało, że nauka w szkole przeniosła się do domu.
  • Warto  wyjaśnić dziecku, w jaki sposób zajęcia szkolne pomogą mu w życiu (czego nauczą się dzieci dzięki konkretnym zadaniom, podajmy sposoby wykorzystania wiedzy lub umiejętności poza szkołą).
  • Zapewnijmy dziecku pozytywne informacje zwrotne – to je wzmacnia
    i buduje ich samoocenę, a co za tym idzie – pewność siebie, która z kolei jest drogą do samorealizacji.
  • Zawsze wyraźnie mówmy dziecku, że w nie wierzymy („Wiem, że to potrafisz...”, „Wiem, że sobie poradzisz...”)
  • Nie bójmy się powiedzieć, że praca jest trudna, jednak unikajmy stwierdzeń typu: „Nie umiesz tego zrobić?! Przecież to takie proste!” – to demotywujące.
  • Pokazujmy dzieciom pozytywne przykłady, my też nie zawsze radziliśmy sobie ze wszystkimi lekcjami w szkole, możemy na przykład powiedzieć – „Ja też miałam/miałem trudności z matematyki, ale razem spróbujemy sobie poradzić z tym zadaniem”.
  • Nie wymagajmy zbyt dużo od dziecka, ta sytuacja jest przytłaczająca nie tylko dla nas, ale również dla dzieci, to nie czas na wygórowane wymagania.
  • Interesujmy się tym, jak czuje się dziecko, nie bójmy się zapytać, czy nie potrzebuje pomocy, a może wystarczy je przytulić?
  • Wystrzegajmy się porównywania dzieci i podawania za przykład rodzeństwa lub kolegów – każde z nich jest wyjątkowe, bo jest sobą!
  • Motywujmy nasze dzieci, powiedzmy im, że świetnie sobie radzą, że zrobiły coś bardzo dobrze.

Takie słowa z ust rodzica, uskrzydlają bardziej niż pozytywna ocena

Na podstawie zebranych materiałów

Alicja Łakomska – pedagog szkolny