Tydzień kolorów w naszej szkole oraz Światowy Dzień Zespołu Downa
Samorząd Uczniowski pod kierownictwem opiekunów zrealizował projekt pod hasłem „Tydzień kolorów”. Jego celem była integracja uczniów i nauczycieli, nauczanie poprzez zabawę, wprowadzenie optymizmu w wychowanie oraz spędzanie czasu ze sobą.
Każdego dnia Tygodnia Kolorów uczniowie i nauczyciele przychodzili ubrani w obowiązujący tego dnia kolor. Było naprawdę kolorowo. Każdy dzień Tygodnia Kolorów cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci naszej szkoły. Dla wszystkich była to chwila radości oraz oddechu od „zwykłych" zajęć.
Poniedziałek związany był z kolorem niebieskim, który odzwierciedla ducha, duchowość, wiarę. Jest to kolor czysty, sterylny, twórczy. Kojarzony z wolnością, niebiosami, uważany jest także za oznakę stałości i wierności.
We wtorek wypadły dwa kolory:
- kolor różowy – kojarzony jest z kobiecością, delikatnością, romantyzmem i czułością, |a także z niewinnością, spokojem i miękkością;
- kolor fioletowy w psychologii jest uważany za barwę tajemniczości, luksusu i kreatywności; kojarzony jest z wiedzą, intuicją i duchowością; fiolet jest rzadkim kolorem w naturze, dlatego kojarzony jest z wyjątkowością i unikalnością. W liturgii stosowany jest w Adwencie, w Wielkim Poście i oznacza żałobę oraz pokutę.
W środę dominował kolor zielony, który kojarzony jest z równowagą, spokojem, wyciszeniem. Witalność, energia i siła to także cechy przypisywane tej barwie. Zieleń, szczególnie jasne jej odcienie, bywa też utożsamiana z młodością i niewinnością czy niedojrzałością.
Czwartek związany był z kolorem białym. Jest on utożsamiany z radością i szczęściem. Może również symbolizować porządek, harmonię i równowagę, a w kontekście duchowym wiąże się go z czystością i niewinnością, dlatego jest to kolor sukni panny młodej.
Piątek zdominował kolor żółty kojarzony przede wszystkim ze słońcem. Dzięki temu utożsamiamy go z latem, radością, szczęściem, ciepłem, relaksem i podróżami. Wywołuje raczej pozytywne skojarzenia, chociaż może zostać odebrany jako agresywny czy budzący niepokój. Nie bez powodu znaki ostrzegawcze mają właśnie kolor żółty.
Dodatkowo w piątek, 21.03.2025 r., w pierwszy dzień wiosny z okazji Dnia Osób z Zespołem Downa uczniowie założyli kolorowe skarpetki.
Klasa 1a, z największą liczbą uczniów, którzy założyli kolorowe skarpetki, otrzymała słodką nagrodę.
Dziękujemy wszystkim za wspólną zabawę.
Samorząd Szkolny z opiekunami.