Święto Patrona w naszej szkole
„Wy jesteście moją nadzieją” (Jan Paweł II)
17 maja 2024 r. to dla całej społeczności Szkoły Podstawowej nr 12 dzień uroczysty, poświęcony świętowaniu 104. rocznicy urodzin Patrona placówki Jana Pawła II.
Społeczność szkoły uczestniczyła we Mszy św. w kościele pw. św. Antoniego, czynnie współtworząc oprawę liturgiczną, a przed budynkiem szkolnym, przy kamieniu pamiątkowym poświęconym Janowi Pawłowi II, złożono kwiaty, zapalono znicze i wspólnie odśpiewano hymn szkoły.
Ważnym elementem wpisującym się w obchody Dnia Patrona było wręczenie medali „Przyjaciel Szkoły – Lolek” osobom, które okazują naszej placówce wyjątkową pomoc, życzliwość i ofiarność.
Goście, pracownicy szkoły i uczniowie obejrzeli również program artystyczny. Uczniowie i uczennice naszej szkoły słowem, piosenką, tańcem i obrazem zaprosili wszystkich zebranych do uważnego przyjrzenia się życiu naszego Patrona oraz jego niezwykłej relacji z młodzieżą, na której bardzo mu zależało. Tegorocznym obchodom Święta Patrona przyświecały właśnie słowa Jana Pawła II: „Wy jesteście moja nadzieją”, które skierował on do ludzi młodych z całego świata.
Z okazji Dnia Patrona uczniowie brali udział w zajęciach tematycznych. Klasy 1-3 miały zajęcia pt.: „Jan Paweł II - znamy i podziwiamy", w czasie których poznali wybrane wydarzenia z życia Jana Pawła II, rozwiązywali krzyżówkę dotyczącą dzieciństwa Karola Wojtyły i wysłuchali pieśni – „Barka". Na zakończenie wykonali pracę plastyczną „Scenki z życia Jana Pawła II" i stworzyli z nich małą galerię.
Uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych uczestniczyli w lekcji wychowawczej "Na urodzinach u Jana Pawła II". Z wykorzystaniem technik aktywizujących, pogłębili wiedzę na temat ważniejszych faktów i wydarzeń z życia papieża. Na zakończenie spotkania uczniowie odśpiewali ulubioną pieśń Jana Pawła II pod tytułem Barka.
Tematem przewodnim zajęć dla uczniów klas 7-8 w Dniu Patrona była „Rola ojca w życiu Karola Wojtyły” i „Wadowice - miasto rodzinne, w którym wszystko się zaczęło". Uczniowie w grupach jedno i dwuosobowych rozwiązywali krzyżówkę na podstawie oglądanego filmu, kolejnym zadaniem było uzupełnienie wykreślanki.