Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

PROGRAM INNOWACYJNY „Trzymaj się prosto!”

Temat: Trzymaj się prosto! – program dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli

Autor innowacji: mgr Tomasz Cichowski

Czas realizacji: wrzesień 2021 – czerwiec 2024 r.

Miejsce realizacji: Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 Szkoła Podstawowa nr 12

Rodzaj innowacji: profilaktyka prozdrowotna

Adresat innowacji: uczniowie Szkoły Podstawowej nr 12 w Tomaszowie Maz., rodzice uczniów, nauczyciele SP nr 12  w Tomaszowie Maz.

W Szkole Podstawowej nr 12 w Tomaszowie Maz. działania promujące zdrowy tryb życia są mocno rozpowszechnione i cieszą się dużym zainteresowaniem. Do chwili obecnej nasi uczniowie są wdrażani do aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania. Brak jest jednak realizacji  programu z zakresu zajęć profilaktycznych (ukierunkowanych na utrzymanie prawidłowej postawy ciała  podczas pracy ucznia  na zajęciach szkolnych jak i w domu), przeciwdziałających wadom postawy. Należy w tym miejscu podkreślić, że Szkoła Podstawowa nr 12 dysponuje świetną bazą w tym zakresie – salką korekcyjną wyposażoną w odpowiedni sprzęt oraz pływalnią.

Wady postawy u dzieci są coraz częściej spotykane, a zaburzenia, które nie zostaną odpowiednio wcześnie wyeliminowane przyniosą wiele dolegliwości w wieku późniejszym. Dlatego tak ważne jest, aby o zachowanie prawidłowej postawy działać wielotorowo, do współpracy włączyć nie tylko nauczycieli wychowania fizycznego, ale również wychowawców i rodziców.

W okresie szkolnym należy zwrócić szczególną uwagę na dwa etapy krytyczne,

gdyż właśnie wtedy powstaje najwięcej wad postawy. Pierwszy z nich przypada na wiek 6 –7 lat i związany jest z radykalną zmianą dotychczasowego trybu życia dzieci (przebywanie w pozycji siedzącej w ławce oraz noszenie ciężkich tornistrów).

W ostatnim czasie zauważalny jest jeszcze inny problem. Po nauce zdalnej do szkoły wróciły dzieci z nadwagą, która przekłada się na przyszłe wady postawy. Dlatego tak ważne jest, aby w odpowiednim czasie rozwoju dziecka przeprowadzić cykl ćwiczeń profilaktycznych, korygujących wady postawy. To właśnie zadanie będzie realizowane przez  program  „Trzymaj się prosto”.

Cele innowacji:

  1. Profilaktyka powstających wad.
  2. Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała.
  3. Uświadomienie dziecku i rodzicom istnienia wady i wynikających stąd zagrożeń.
  4. Wygaszanie istniejącego nawyku i wytworzenie nawyku prawidłowego.
  5. Pozytywne oddziaływanie na własne słabości pod hasłem „ćwiczę, więc wygram”, „nie potrafię, ale się nauczę”, „nie znam, ale poznam”.
  6. Poprawienie zaburzeń w rozwoju motoryczności, podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka – poprzez ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymałościowe, zabawy i gry ruchowe z elementami ćwiczeń profilaktycznych w wodzie i w sali korekcyjnej.
  7. Uaktywnienie układów : narządów ruchu, krążeniowego i oddechowego oraz zainteresowanie nauczycieli i rodziców  trójtorowym działaniem profilaktycznym w dążeniu do założonego