Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Lekcja otwarta

Scenariusz lekcji otwartej przeprowadzonej przez panią Beatę Przybyłek - Kołodziejczyk dla nauczyciela stażysty w dniu 04.11.2019r. z wykorzystaniem TIK

Temat: Wysłuchanie opowiadania „Przeprowadzka” z cyklu „Listy od Hani i Henia”. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu. Różnice między miejscem , w którym obecnie mieszka Nina, a tym do którego się przeprowadza. Wskazanie wyrażeń kojarzących się z przeprowadzką. Odczytywanie zdań z platan inki wyrazowej i wyjaśnianie jego znaczenia. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: „ Co Hania i Nina powinny zrobić, aby ich przyjaźń przetrwała?” Zabawa „ Przeprowadzka”. Tropimy gramatykę- stopniowanie przymiotników. TIK

Metody pracy:
  1. podające
  2. poszukujące
  3. aktywizujące
Formy pracy:
  1. zbiorowa
  2. indywidualna zróżnicowana
Środki dydaktyczne:
  • ilustracje przedstawiające krajobrazy miejski i wiejski, kartki z tabela dla każdego ucznia, multibook, Internet,  podręcznik, ćwiczenia

Czas: 45 min.

Przebieg zajęć:
  1. Wysłuchanie tekstu „Przeprowadzka” z cyklu „Listy od Hani i Henia” czytanego przez N.
  2. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu
  • Co było powodem smutku Niny i Hani?
  • Jak wygląda miejsce, w którym będzie mieszkać Nina?
  • Dlaczego dziewczynka płakała?
  • Co poradziła dzieciom pani?
  • Co trochę poprawiło humor przyjaciółek?
  • Znajdź i przeczytaj słowa wypowiedziane przez mamę Hani. Co o nich sądzisz?
  1. Pokazanie ilustracji, zdęć lub filmu przedstawiających krajobraz miejski lub wiejski (Internet)

Rozmowa na temat różnic między miejscem, w którym obecnie mieszka Nina, a tym do którego się przeprowadza.

  • Która część ilustracji może przedstawiać obecne miejsce zamieszkania Niny?
  • Co charakteryzuje krajobraz miejski?
  • Która część ilustracji może przedstawiać miejsce, do którego przeprowadza się Nina?
  • Co charakteryzuje ten krajobraz?
  • Gdzie wolelibyście chcieli mieszkać, dlaczego?
  1. Czytanie ze zrozumieniem. Wskazywanie wyrażeń kojarzących się z przeprowadzką.
  2. Odczytanie zdania z plątaninki wyrazowej wyjaśnienie jego znaczenia.
  3. Redagowanie i zapisywanie odpowiedzi na pytanie: „ Co Hania i Nina powinny zrobić, aby ich przyjaźń przetrwała?”
  4. Odszyfrowanie hasła. (Przyjaźń). Co to jest przyjaźń? Co łączy przyjaciół?
  5. Tropimy gramatykę. Wprowadzenie stopniowania przymiotników.
  • Podanie nazw stopni przymiotnika
  • Czytanie zdań. Wskazywanie w nich przymiotników i określenie ich stopnia.
  • Podawanie form stopnia wyższego i najwyższego przymiotników: stary, duży, chory.
  • Przymiotniki, których nie st Beata Przybyłek - Kołodziejczykopniujemy: duży, chory

Prowadząca zajęcia: Beata Przybyłek - Kołodziejczyk

Obserwująca zajęcia: Aleksandra Filip